Припев: Святы́й проро́че Бо́жий Илие́, моли́ Бо́га о нас.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, в мо́ри дре́вле лю́ди наста́вльшему и в не́м фарао́на со всево́инством погрузи́вшему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.
Ви́дети жела́ющии Илии́ чуде́с огнедохнове́нную си́лу, огнезра́чнаго и честна́го язы́ка, ду́ха кре́пость, по достоя́нию собра́хомся.
Устне́, богоно́се, и недоуме́ннаго язы́ка тесноту́ же и худогла́сие, де́йством, е́же в тебе́, Ду́ха отве́рзи и уясни́ к пе́нию чуде́с твои́х.
Дае́ши па́че естества́ повину́вшимся, Сло́ве, честны́м Твои́м повеле́нием и покоря́еши дождю́ две́ри ду́хом, утвержда́емо сло́во содева́я.
Богоро́дичен: Пое́м Го́сподеви, от Де́вы рожде́нному, и ми́р обно́вльшему, и Тоя́ ра́ди на́м жи́знь боже́ственную дарова́вшему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.
И́н. Гла́с 8.
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Орга́н яви́лся еси́, ударя́емь боже́ственным бряца́лом, проро́че пречу́дный, Всеве́дца Бо́га воспева́я, отмще́ние пра́ведно все́м даю́ща по дело́м и́х.
И́же не терпя́ пре́лести, проро́че чу́дный, царя́ обличи́л еси́, непра́вдующа о беззако́нии. Те́мже су́д Бо́жий, по́лн гне́ва, тому́ нане́сл еси́ осужде́ния.
Проро́че и Предте́че благода́ти, боже́ственный Илие́, Аха́ва, нечести́ваго царя́, ты́ я́ко законопресту́пника обличи́в, сту́дныя свяще́нники, я́ко непреподо́бны погуби́л еси́.
Богоро́дичен: Христо́ву Ма́терь в пе́снех воспе́ти досто́йно, ве́рнии, потщи́мся, я́ко Спа́са все́х ро́ждшую, живото́м и сме́ртию влады́чествующаго.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Я́ко изря́ден, проро́че, Учрежди́тель, и́же вра́ном творя́ тебе́ гоще́ние, еди́ный, насыща́яй вся́ко живо́тно благоволе́ния. Ему́же вси́ зове́м: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.
Благода́ть Благоде́телю и Строи́телю, вдови́цу и проро́ка напита́вшему неизрече́нным промышле́нием. Ему́же вси́ зове́м: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.
Затвори́вый тучено́сныя о́блаки одожди́ти, пи́щи лиша́еме Саре́ффе, оста́нок бра́шна непреста́нно роси́ти сотвори́. Ты́ же взыва́л еси́: не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.
Богоро́дичен: Ты́ еди́на па́че все́х от ве́ка вели́ким сподо́билася еси́ и па́че естества́: Бо́га бо, Невмести́маго все́ю тва́рию, во чре́ве прия́ла еси́ и воплоти́ла еси́. Те́мже Богоро́дицу Тя́ вси́ почита́ем.
И́н.
Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.
Все́х ми́лостивно, проро́че, наказу́еши и все́х ми́луеши, к тебе́ ве́рою притека́ющих во хра́м тво́й, и по́мощи от тебе́ прося́щии, ника́коже погреши́ша.
Аха́ва, нечести́ваго царя́, ты́, боже́ственный проро́че, обличи́л еси́ и я́ко престу́пника зако́на судо́м Бо́жиим осуди́л еси́.
Безсту́дная цари́ца Иезаве́ль тебе́, боже́ственнейший проро́че, иска́ше уби́ти, я́ко на тоя́ несвяще́нныя свяще́нники по достоя́нию су́д сме́ртный наве́л еси́.
Богоро́дичен: Ме́сто свяще́ния сла́вы и мы́сленную, Чи́стая, трапе́зу, хле́б, Христа́, жи́знь все́х прие́мшую, пое́м Тя́, Влады́чице.
Седа́лен, гла́с 8.
Исто́чника чуде́с, проро́ков удобре́ние вси́ пе́сненно, ве́рнии, восхва́лим, Фесви́тянина Илию́: с пло́тию бо еще́ сы́й безсме́ртен, я́ко ме́ртв уверя́ет ме́ртвых воста́ние. Те́мже дерзнове́ние к Бо́гу име́я, подава́ет исцеле́ния ве́рою прося́щим и мо́лится Христу́ приле́жно согреше́ний оставле́ние пода́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять его́.
Богоро́дичен: В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х, и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному без се́мене, моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти, воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, еди́не Человеколю́бче.
Кореносека́тель у́бо яви́лся еси́ зло́бы, му́дре проро́че, доброде́тели же насади́тель, те́мже тя́ ублажа́ем.
Укоря́ше тя́ словесы́ вдови́ца, пи́щею сме́рти, проро́че, о́трока воста́ние уверя́ющи.
Назна́менова сла́ву Тро́ическую я́ве дунове́нием тричи́сленным, ма́тери де́тища жи́ва дарова́.
Ко́ль разже́глся еси́, паля́ Боже́ственным огне́м и ре́вностию, о проро́че, царя́ облича́я, творя́ща беззако́ния.
Богоро́дичен: Мо́лим Тя́, Чи́стая, Бо́га без се́мене заче́ншую, при́сно моли́тися за рабы́ Твоя́.
И́н.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Тво́й и убоя́хся, я́ко неизрече́нным сове́том, Бо́г сы́й Присносу́щный, от Де́вы проше́л еси́, вопло́щся. Сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Христе́, сла́ва си́ле Твое́й.
Венча́ тя Госпо́дь проро́ка, прему́дре, и благода́ть тебе́ да́руя прорица́ти бу́дущая, я́ко настоя́щая. Те́мже, ны́не словесе́м сбытие́ зря́ще, хвала́ми при́сно тя́, я́ко и́стиннаго проро́ка, ублажа́ем.
Ели́ко попремно́гу смиренному́дрием укра́шена проро́ка Твоего́ душа́, Христе́ Бо́же, толи́ко па́че огня́ ре́вностию распала́ема, сту́дныя свяще́нники погуби́.
Лице́м, я́ко зерца́лом разре́шшимся, лицу́ Христо́ву предстои́ши, пречу́дне проро́че, отону́дуже, на́с ми́лостивно посеща́й, да вси́ тя хвала́ми, я́ко проро́ка, ублажа́ем.
Богоро́дичен: Наде́жду, и утвержде́ние, и спасе́ния сте́ну неруши́му Тя́ стяжа́вше, Всепе́тая, зло́бы вся́кия избавля́емся.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.
Зако́н оте́ческий тя́ я́ко моли́твенника всеи́стинна показа́, чудоде́йственника, обраща́юща естества́ стихи́й, Илие́, и преподо́бну же́ртву попаля́юща вода́ми.
Посрами́л еси́ изря́дно, я́ко и́стины служи́телю, преподо́бне, скве́рнаго студа́ проро́ки, всеблаже́нне Илие́, я́ве начерта́в Тро́ическую си́лу.
Сло́вом благода́ти свяще́нствуя, Илие́, закла́л еси́ свяще́нники сту́дныя непови́нными твои́ми рука́ми, я́коже огне́м, ре́вностию опаля́емь.
Богоро́дичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, всему́ Соде́теля, взыва́ем: ра́дуйся, Чи́стая; ра́дуйся, Све́т возсия́вшая на́м; ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га Невмести́маго.
И́н.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
И́же боже́ственныя благода́ти явле́на незаходи́мая заря́ и у́м боже́ственнейший, проро́че Илие́, и́скренно стяжа́в, благочести́вых к пе́нию возставля́еши.
Кто́ не удиви́тся боже́ственней ре́вности твое́й, проро́че всече́стне? Кто́ ли не воспое́т Христа́, толи́ку кре́пость тебе́ дарова́вшаго?
От Бо́га, проро́че, украси́лся еси́ проро́чеством, Илие́ пречу́дне, отню́д Бо́гу ве́сь соедини́вся, пре́лесть облича́я, изра́ильтяны к Бо́жию позна́нию приве́л еси́.
Богоро́дичен: Со́лнце ро́ждши, Богоро́дице, незаходи́мое, всего́ мя просвети́, омраче́ннаго страстьми́, и испо́лни мя́ Боже́ственнаго све́та.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Бе́здна согреше́ний обы́де мя́ после́дняя, но, я́ко проро́ка Ио́ну, Го́споди, Го́споди, возведи́ из истле́ния живо́т мо́й.
Сто́лп благоче́стия и жития́ чи́стаго, сади́тель чистоты́ бы́л еси́, а́нгелом же подо́бник, чу́дный Илие́ богоно́се.
Гне́в тя́ пророкоуби́йцы жены́ устраши́в, вяза́ти и реши́ти прии́мша дожде́в тече́ние, чу́дный Илие́, бе́гати твори́т.
Возвы́сил еси́, коле́на преклони́в, ума́ превознесе́нное о́ко, мольбо́ю изря́дною реше́ние творя́, и бразды́ земны́я упои́л еси́ ту́чами.
Богоро́дичен: Купина́ Тя в Сина́и, неопа́льно прибли́жившися огню́, преднапису́ет Ма́терь Присноде́ву, Всепе́тая Богоро́дице Мари́е.
И́н.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Моле́бное пе́ние приноси́ к Бо́гу, проро́че всечестны́й, о все́х, в Боже́ственный хра́м тво́й притека́ющих, да тя́ всегда́, я́ко вели́ка засту́пника, почита́ем.
У́м челове́чь не дости́гнет житие́ твое́, проро́че, по досто́инству похвали́ти: па́че у́бо у́мных чино́в возвели́чился еси́, зря́ Христо́во преображе́ние.
И́же вся́ческих Госпо́дь и Творе́ц на́м яви́ся, по твоему́ проро́честву, блаже́нне Илие́, вся́ челове́ки призыва́я к позна́нию Своему́, я́ко Человеколю́бец.
Богоро́дичен: Мари́е, чи́стый де́вства сосу́де, очи́сти мо́й у́м от страстна́го омраче́ния и испо́лни благода́ти и пра́вды се́рдце мое́, Всенепоро́чная.
Конда́к, гла́с 2:
Проро́че и прови́дче вели́ких де́л Бо́га на́шего, Илие́ великоимени́те, веща́нием твои́м уста́вивый водото́чныя о́блаки, моли́ о на́с еди́наго Человеколю́бца.
И́кос:
Мно́гое челове́ков беззако́ние, Бо́жие же мно́гое человеколю́бие зря́, проро́к смуща́шеся Илия́, яря́ся, и словеса́ неми́лостивна к Ми́лостивному подви́же, прогне́вайся, возопи́в, на отме́щущияся Тебе́, Судие́ пра́ведный! Но утро́бу Блага́го ника́коже подви́же, е́же му́чити Того́ отмета́ющияся: при́сно бо покая́ния все́х жде́т еди́ный Человеколю́бец.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Купина́ в горе́ огнеопа́льная и росоно́сная пе́щь халде́йская, я́ве предписа́ Тя, Богоневе́сто, Боже́ственный бо невеще́ственный в веще́ственнем чре́ве, О́гнь неопа́льно прия́ла еси́. Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Пресла́вно Боже́ственною ты́ воображе́нною си́лою обле́кся, пи́щею четыредесятодне́вною, Илие́ чу́дный, до́лгий ше́ствовал еси́ пу́ть. Те́мже в Хори́ве глаго́лал еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Хла́д кро́ток показа́ и то́нок Го́спода тебе́, Илие́, по Бо́зе ревну́ющу Вседержи́тели, не ду́х бу́рен, ни тру́с, ни о́гнь страша́яй. Те́мже Иису́су кро́ткому пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоявле́ния сподо́бился еси́ и проро́чества, я́коже вели́кий Моисе́й, проро́ки помазу́я Ду́хом и цари́, Илие́ чу́дный. И, сла́вы на Фаво́ре Христо́вы зри́тель бы́в, пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Ражда́еши без Се́мене Безнача́льнаго и Преве́чнаго Го́спода, О́тча Сы́на, му́дрость же и си́лу, напосле́док, Пречи́стая, па́че естества́ пло́тию, на обновле́ние земны́х. Те́мже из Тебе́ ро́ждшемуся зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
И́н.
Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Лю́ди Изра́илевы, с пятидесятонача́льником к тебе́, боже́ственный Илие́, прише́дшия, огне́м с небесе́, я́ко недосто́йныя, попали́л еси́.
И́же боговиде́нием осия́емь, досто́йно боже́ственнейший проро́к бы́л еси́, Илие́ всечестны́й, и Ваа́ловы же́ртвы отню́д упраздни́л еси́.
Ели́ко Ду́х Пресвяты́й подаде́ прорица́ти, всечестны́й проро́че Илие́, проре́кл еси́ о прише́ствии Сы́на Бо́жия и не погреши́л, всеблаже́нне. Ему́же пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Сту́дным свяще́нником, трапе́зу Иезаве́лину непра́ведно яду́щим, вои́стинну судо́м Бо́жиим и проро́ка руко́ю я́д сме́рти по достоя́нию отры́гнуся.
Богоро́дичен: Спаси́ мя, Ма́ти Бо́жия, содержи́ма глубино́ю согреше́ний, и вся́кия враго́в исхити́ зло́бы, да Твое́, спаса́емь, велича́ю заступле́ние.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Устраши́ся отроко́в благочести́вых сообра́знаго души́ нескве́рнаго те́ла и устрани́ся воспита́нный в безме́рном веществе́ не утружде́н о́гнь, присноживу́щу же, изувя́дщу пла́меню, ве́чнующая пе́снь воспева́шеся: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Изря́дно обре́те Аха́в ро́да отраже́ние всегуби́тельное, проро́ка обличе́нием, скве́рнаго уби́йства ме́рзское муче́ние: Фесви́тянин же от огнедохнове́нна ума́ Жизнода́телю пе́снь воспева́ше: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Дожди́т тебе́ о́гнь с небесе́, попаля́я, Илие́, одержи́мых пятьдеся́т сугу́бо, я́ко Бо́жию изря́дну служи́телю: Держа́щему бо присноживо́тную жи́знь боголе́пно пе́снь взыва́л еси́: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Таи́нника тя́ показа́ Христо́с, я́ко чистоты́ сади́теля и де́вства Пребоже́ственное прозябе́ние на Фаво́ре Боже́ственнаго воплоще́ния, Божества́ непостижи́мый све́т во Свое́й пло́ти показа́в тебе́, зову́щу: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: Всебога́тна бы́сть утро́ба Бо́жия Ма́тере, я́ко прии́мши Сло́во дебельство́м пло́ти, от Нея́ сме́шена земна́го зра́ка по ипоста́си яви́ся гра́д Бо́жий, в не́мже Вы́шний жи́ти благоволи́. Ему́же пое́м: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
И́н.
Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.
И́же вся́ ве́дый, я́ко Бо́г, бу́дущих и бы́ти хотя́щих ра́зум, тебе́, Илие́, я́ко ве́рну су́щу вверя́ет и дале́че су́щая, я́ко бли́з, показу́ет.
Благочести́вым дерзнове́нием вжили́в у́м тво́й, блаже́нне проро́че, прорица́еши разстоя́щаяся, я́ко бли́з су́щая, всечестны́й проро́че.
Очи́стив от вся́кия скве́рны, боже́ственный проро́че, тво́й у́м, те́м и ве́сь свя́т бы́л еси́, к Боже́ственному све́ту все́х наставля́я.
Богоро́дичен: Его́же родила́ еси́, Сло́во, па́че сло́ва, Богороди́тельнице Чи́стая, о на́с моли́, ве́рно чту́щих Тя́.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Я́же пре́жде Со́лнца Свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго, из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Нетре́нное челове́ки ше́ствие на земли́ пожи́в, ми́лотию струю́ Иорда́нскую Фесви́тянин преше́д, ору́жник возду́шный, неботе́чное соверши́ стра́нное ше́ствие Ду́хом.
Благоче́стия ре́вностию Фесви́тянин опаля́емь, на огнезра́чней колесни́це взима́ется, ми́лоть же све́рже, е́юже, утаи́тися не возмо́же Елиссе́й, оде́явся, прие́млет Боже́ственную благода́ть.
Открове́нне богови́дец Фесви́тянин с Моисе́ем зри́т, я́же о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, и на се́рдце челове́к земноро́дных не взы́де, воплоще́на Го́спода, на Фаво́ре Вседержи́теля.
Богоро́дичен: Напра́снаго дре́вняго отъя́тельницу осужде́ния и прама́тере исправле́ние, Ю́же ро́да к Бо́гу вину́ присвое́ния, к Зижди́телю мо́ст, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
И́н.
Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.
Заре́ю невеще́ственною Живонача́льныя Тро́ицы, проро́че Илие́, обожа́емь, те́м тебе́ вси́ к Бо́гу о ми́ре моли́твенника приво́дим, блаже́нне.
На земли́ тя а́нгела позна́хом, боже́ственный проро́че, и на небеси́ отню́д челове́ка Бо́жия, я́коже и Са́м Госпо́дь рече́: поне́же Илия́ челове́к же́сток еси́, согреша́ющу Изра́илю терпе́ти не мо́жеши, взы́ди ты́ ко Мне́, да А́з до́ле сни́ду.
На земли́, боже́ственный проро́че, я́ко безпло́тен, пожи́л еси́ и ны́не, на небеса́ возноси́мь, со а́нгельскими ли́ки ликовству́еши; на́с свы́ше назира́й, пою́щих тя́, блаже́нне.
Богоро́дичен: Но́сиши на объя́тиях Бо́га, нося́щаго вся́ческая, и пита́еши Пита́теля, Чи́стая, на́м уподо́бльшася, Его́же моли́ лю́дем Твои́м дарова́ти все́х лю́тых избавле́ние.
Свети́лен.
Све́т, на о́гненней четвероко́нной колесни́це небоше́ственна тя́ показа́вый ору́жника, Илие́, не пожре́ в коне́ц: о́гнь бо язы́ком о́гненным привле́кл еси́ ни́зу и изсуши́л еси́ ту́чи.
На небе́сныя кру́ги о́гненною колесни́цею возне́слся еси́, ны́не твою́ соверша́ющия па́мять ве́рно назира́я, я́ко Све́та бли́з сы́й, све́т мы́сленный на́м дава́й.
Богоро́дичен: И́же от Бо́га ми́рови пода́нным благи́м Ты́ вина́ была́ еси́, Богоро́дице, но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.